Ver-innovatied

Vanmiddag hoorde ik het woord voor het eerst uit de mond van een innovatie deskundige. Hij voelde zich ingehaald door een aantal deelnemers aan een workshop die allerlei gadgets en devices tevoorschijn toverden: pokens, allerlei gesofisticeerde telefoons, een flip. Het was het sluitstuk van een dag buffelen over de vraag hoe we docenten hun tijd efficiënter kunnen laten gebruiken door middel van de inzet van technologie en innovatie. Organisator Kennisnet had een gevarieerd gezelschap uit po, vo en bve bij elkaar gezet om een stortvloed aan ideeën te genereren. Opvallend vond ik het verschil tussen de diverse onderwijstypen met betrekking tot de mate waarin ict in het onderwijs beschikbaar is. Waar bij de een de aanwezigheid van een elo de normaalste zaak van de wereld is (let op: niet het gebruik!) is voor de ander de webkwestie een innovatie. Geeft niet, de wens om te innnoveren is er in ieder geval. Door die grote variatie viel de uiteindelijke opbrengst misschien een beetje tegen, hoewel er voldoende bruikbare voorstellen waren om Kennisnet flink aan het werk te zetten en een grote schokgolf door in ieder geval het mbo te laten gaan.

Een gevisualiseerd idee

Een gevisualiseerd idee

Tagged , , .Voeg toe aan je favorieten: permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *