Uit de school geklapt 12

“Met de centrale servicedsek.”
“Ja, goedemorgen, ik zit hier met een klas in een leslokaal. De leerlingen moeten gebruik maken van de pc’s maar inmiddels zijn vijf accounts geblockt. Kun je de wachtwoorden resetten?”
“Welke lokatie zit u?”
“Newtonbaan.”
“Dan moet u die en die mevrouw hebben, die reset de wachtwoorden. Wij mogen dat niet meer doen.”
“Bedoel je dat ik nu de les moet verlaten, het gebouw in moet op zoek naar die mevrouw en de kans lopen dat ze er niet is?”
“Ja, wij mogen het niet doen.”
“Is er geen andere manier?”
“Ja, u kunt het centrale nummer voor resetten bellen.”
“Ok, geef maar.”
Nummer intoetsen: “Dit nummer is niet in gebruik.”
“Met de centrale servicedsek.”
“Ja goedemorgen, ik heb net een nummer van uw collega gehad om een centrale te bellen die leerling accounts reset, maar dat nummer is niet in gebruik.”
“We hebben zo’n nummer ook niet meneer, u moet bij de leerlingadministratie zijn.”
“En als die het niet kunnen of er niet zijn?”
“Dan doen wij het meneer.”
“En waarom doen jullie het nu dan niet? Inmiddels is er al een kwartier van mijn les verstreken door dit gedoe.”
“Dat mogen we niet meneer, u moet het eerst proberen bij de leerlingadministratie of bij die en die mevrouw.”
Ten einde raad maar naar de leerlingadministratie. “Nee hoor, wij resetten geen accounts, dat kunnen we niet eens.”
Inmiddels witheet weer terug naar mijn lokaal, waar ik tot rust gemaand wordt door mijn leerlingen. Blijkbaar wordt er in ons roc iemand met overheidsgeld betaald om er voor te zorgen dat leerlingen geen les krijgen. En ik altijd maar het idee hebben dat onze kerntaak anders is. Nooit te oud om te leren.

Tagged .Voeg toe aan je favorieten: permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *