Mogelijkheden binnen digitale didactiek

Morgen ben ik bij de collega’s van Pedagogisch Werk, onderdeel van het Welzijn College. Dit bezoek is een uitvloeisel van een presentatie die ik in april met een collega gaf tijdens de studiemiddag Leren Digitaliseren. We hebben toen laten zien hoe alle onderdelen van het didactisch proces digitaal aan te bieden zijn, met een koppeling naar de beleidsdocumenten. Mij werd gevraagd het praktische deel nog een keer te laten zien bij de opleiding PW, omdat daar de digitalisering van het onderwijsleerproces nog niet zo doorgedrongen is. Ik laat alleen maar dingen zien die zich in mijn onderwijspraktijk bewezen hebben, dus geen verhalen over utopische mogelijkheden. En indachtig de woorden van de pedagoog Ligthart (de beste school is die waar de meester het minst en de leerling het meest doet) benader ik digitale didactiek als activerende didactiek. Ik heb maar een halfuurtje, dus het wordt aanpoten om voldoende te laten zien. Dus ik zal zelf wel het meest actief zijn, over activerende didactiek gesproken. Mijn verhaal eindigt in ieder geval met een paar raadgevingen over hoe ze ’t aan zouden kunnen pakken om er mee aan de gang te gaan. Ik hoop dat ik ze kan inspireren.

Edubloggersspeld

Edubloggersspeld

Bijzonder is wel dat het de eerste gelegenheid is om de Edubloggersspeld te dragen die vanavond uitgedeeld is op het Edubloggersdiner. De Edubloggers  kunnen niet vaak genoeg gepromoot worden.

Tagged .Voeg toe aan je favorieten: permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *