MC Toekomst van de elo – dag 2

De onafgemaakte zelftoets van dag 1 en de nieuwe opdracht stonden vandaag op het programma. Voor beide had ik het artikel van Kurilovas nodig. En dat bleek een flinke kluif te zijn. Omdat ik de informatie voor twee opdrachten nodig had, besloot ik de belangrijkste stukken in vertaling samen te vatten, en dat kost dus best wat tijd. En vervolgens moet je dan ook nog  proberen te doorgronden wat er precies bedoeld wordt. Uit het artikel doemde een meetlat op waarlangs je elektronische leeromgevingen kunt leggen om te bepalen of het aan een aantal essentiële criteria voldoet. Het resultaat van de inspanning was in ieder geval dat ik de nog ontbrekende antwoorden bij de toets direct in kon vullen. Na het indienen zag ik dat ik een nieuw persoonlijk record gevestigd had: nog nooit heb ik 1501 minuten over een schriftelijke toets gedaan!
De tweede opdracht heb ik maar doorgeschoven naar dag drie (leerlinggedrag!): een analyse van de elo die je gebruikt aan de hand van de criteria van Kurilovas. Omdat die redelijk uitgeschreven staan, zal dat morgen geen moeilijke opgave zijn.
Ook de derde opdracht is niet de moeilijkste: een gebruikerscasus maken waar een aantal elementen in beschreven wordt. Ik gebruik daarvoor een bestaande samenwerkingsopdracht, maar het is goed om aan de hand van de vragen de opdracht nog eens echt te analyseren. De uitwerking is ook doorgeschoven.
En als extra opdracht ga ik de omgeving waarin deze masterclass zich afspeelt toetsen aan de criteria die genoemde Eugenijus beschrijft.

Voeg toe aan je favorieten: permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *