Evaluatie en werkvormen

Een paar dagen geleden hebben we een trainingsdag gegeven voor een groep instructeurs van een externe partner. Bij de voorbereiding staan we ook stil bij de evaluatie: op welke manier doen we die nu? Omdat de training over activerende werkvormen zou gaan, leek het ons wel aardig om de evaluatie ook in een activerende werkvorm te gieten. Het gebruik van ict ligt dan wel voor de hand, want dat biedt de mogelijkheid om direct de resultaten te laten zien. Op zoek dus naar een programma dat geschikt zou zijn. Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij Free Online Surveys. Ook geschikt om door cursisten gebruikt te worden. Het programma biedt voldoende vraagmogelijkheden, zelfs het toevoegen van filmpjes. De gratis versie heeft een paar beperkingen: maximaal 20 vragen, maximaal 50 respondenten en de enquête blijft maar 10 dagen staan. Tijdens de mondelinge afsluiting van de dag hebben we de resultaten opgeplakt, maar niet besproken. En wat gebeurde er? Iedereen ging rond de papieren staan en wilde graag weten wat de anderen er van gevonden hadden. En er ontstond discussie over de antwoorden! Hoezo, een evaluatie saai en niet activerend?

Tagged , .Voeg toe aan je favorieten: permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *